Fizik ve Tedavi

Fizik Tedavi nedir?

Fizik tedavi (fiziksel tıp) çeşitli hastalıklarda diğer tedavilerle birlikte veya tek başına uygulanabilecek ısı, ışık, elektrik akımları, egzersiz vb gibi fiziksel ajan ve tekniklerin kullanıldığı tedavi yöntemleridir.

Rehabilitasyon Nedir?

Rehabilitasyon onarma, tamir etme, yeniden yerine koyma anlamını taşımaktadır. Hastaların sosyal, mesleki ve fizyolojik olarak normal yaşantısını sürdürebilmesi ve maksimal potansiyelini kazanabilmesi için yapılan çalışmalardır.

Cerebral Palsy

CP çocuklukta rastlanan fiziksel engellilik durumudur. Beynin çeşitli sebeplerden dolayı hasar görmesi sonucu ortaya çıkar. İlerleyici değildir, ancak erken müdahale edilmesi gerekir. Hayat boyu rehabilitasyon uygulamasıyla önemli gelişmeler sağlanabilir.

Sebepleri

-Prematüre doğum

-Düşük kilolu doğum

-Kanın pıhtılaşması problemleri

-Anne- bebek arasında kan uyuşmazlığı

-Gebelikte ya da doğum sırasında bebeğin oksijensiz kalması

-Beyin kanamaları

-Hamilelik sırasında annenin viral ya da bakteriyal enfeksiyon yaşanması

-Annenin hamilelik döneminde sigara, alkol, uyuşturucu veya çeşitli ilaçlar kullanması

-Karın bölgesine gelen darbeler

-Akraba evliliği

-Bebeğin havale geçirmesi

-Ateşli hastalıklar

-Hipoglisemi(düşük şeker)

-Zor doğum

Cerebral Palsy’nin belirtileri

-Motor gelişim aşamalarında gecikme(oturma, dönme ve yürümenin gecikmesi)

-Otururken ya da yüzüstü pozisyonda kafasını kaldırmakta zorlanma

-Duruş bozukluğu

-Beslenme ve yutma güçlüğü

-Kasların fazla gergin ya da gevşek olması

-Normalin dışında refleks hareketlerin görülmesi

-Konuşma problemleri

Spina Bifida

Spina Bifida ayrık veya açık omurga anlamına gelir. En sık görülen doğuştan olma hastalıklardan birisidir.

Genel anlamda omurilik, sinirlerden meydana gelmiş kapalı bir tüptür. Bu sinirler kaslarınızdaki sinirle beyninizden gelen emirleri ileterek kasların hareket etmesini sağlar. Aynı zamanda bu sinirler hissetmemizi de sağlar. Bebek spina bifidalı doğmuşsa omurilik denen bu tüp kapanmamış demektir. Bebek sırtında bir açıklıkla doğmuştur. Ve sinirlerden emirlerin geçmesinde bir güçlük vardır. Sinirlerle beyin arasında düzgün bir bağlantı olmadığı zaman da değişik derecelerde felçler(hareket etme ve hissetme kaybı veya yetersizliği) ortaya çıkar. Hangi sinirlerin etkilendiği sırttaki açıklığın bulunduğu yere bağlıdır. Açıklık ne kadar yukardaysa o kadar çok sinir etkilenmiştir. Bu nedenle spina bifidalıların bazıları hiç veya pek az cihaz kullanırken ,bazıları tekerlekli sandalye kullanmaktadır. Etkilenen kaslar yalnız hareket etmeyi sağlayan değil aynı zamanda idrar ve dışkı kontrolünü de sağlayan kaslardır. Ve bir çok hastalık eşlik edebilir. Spina bifidalı hastaların % 85 ‘inden fazlasında hidrosefali görülür.

Hidrosefali

Hidrosefali, beyin ve omurilikte düzenli olarak dolaşan sıvının bu dolaşımının bozulması sonucu aşırı miktarda artması ve beyin içindeki boşluklarda yüksek kan basıncına yol açmasıdır. Bebeklerde kafa kemikleri henüz tam sertleşmediğinden baş büyüyerek bu basıncı düşürmeye çalışır. Ancak erke dönemde tedavi edilmezse beyin hasar görür. Hidrosefali gelişmesi ve beynin hasar görmesi zamanında tedavi edilerek önlenebilirse Hidrosefali çocukların zekaları normalden farklı olmaz.

DMD(Duchenne Musküler Distrofi)

Duchenne musküler distrofi(DMU) distrofini genindeki mutasyonlar sonucu oluşan, X’e bağlı resesif(çekinik) olarak kalıtılan nöromüsküler bir hastalıktır. Distrofin geni kas konsantrasyonu sırasında sarkolemmanın stabilizasyonunda önemli olan distrofin proteinini kodlar. Bu protein eksikliğinde ise; sarkolemma hasara karşı duyarlı hale gelir. Hastalarda progresif kas kaybı ve kas zayıflığı görülür. Yaklaşık olarak her 300 erkek çocuktan birini etkiler. Kızlar daha çok DMD’nin taşıyıcısı durumundadır.

DMD’nin belirtileri

Erkek çocuğunun yaşamının ilk 2-3 yılında DMD’ye ilişkin herhangi belirgin bir işaret veya belirti yoktur. Fiziksel belirtilerin başlangıcının tanıması zor olabilir. Anne baba çocuklarının önce baldırlarının genişlemiş olduğunu farkedebilirler ve bu DMD ‘nin olası bir işaretidir. Ayrıca 3-5 yaş arası çocuklarda sakarlık görülebilir ve çoğu kez dengelerini kaybederler. Ve bu onların düzenli hareket etmeleri sırasında sık sık düşmelerine neden olur. Basamakları tırmanmak ,koşmak ve yerden kalkmak zor olabilir.

Çocuğunuzun bu konuda eğitime ihtiyacı olduğunu düşünüyorsanız size yardımcı olabiliriz.

Tel:+90 342 322 07 17

Cep Telefonu : +90 532 485 37 81